Magyarnak születni nem "diétás" -pláne karácsonykor-

A magyar konyha híres nehéz ételeiről melyeket előszeretettel fogyasztunk némi alkohol társaságában. Legtöbbször az sem segít a diétánkon, hogy rengeteg ünnepünk van, melyek összefüggnek az evéssel. Már ha még evésnek lehet nevezni azt amikor felfalunk egy fél disznót, ami után muszáj egy kicsit elfeküdnünk pihenni egy pár percet, hogy helyet csináljunk a gyomrunkban a dobostortának. Na de mi a helyzet a karácsonnyal?

A legerősebb akaraterővel rendelkező ember is feladja a karácsonyi időszak alatt az elhatározását, miszerint tartani fogja magát a diétájához. Három - négy napon keresztül versenyt kell enni mindenhol a családlátogatás során, mert hát nem akarjuk: -megsérteni a vendéglátónkat, -elviselni a folyamatos piszkálódást a család részéről, hogy miért nem eszünk, -vagy egyszerűen csak úgy gondoljuk, hogy "a francba is, egy évben van karácsony, és én imádom a töltött káposztát!"

Na de most tényleg, akkor mi legyen?

Van egy pár opció, amit én most felvázolnék. Kezdem a legegyszerűbbel:

1., Együnk kissebb adagokat!

A folyamatos túlevéssel az a probléma, hogy nagyon kitágul a gyomrunk, és hozzászokunk az óriási adag ételekhez, amit a szervezet egy bizonyos mennyiség után nem, vagy nem megfelelően hasznosít, ezért zsírként raktározza el. Ha viszont megpróbálunk mértéket tartani, és kisebb adagokat enni valamilyen szinten elkerülhetjük, hogy túl sok kiló felszaladjon az ünnepek folyamán. Ha öt helyett három kilót szedünk fel az már fél siker, nem igaz? Persze ez az opció is nagyon nehéz, hiszen az ételek nagyon fin

omak, és a folyamatos "szedj még egy kanállal" felszólításoknak is sokszor nehéz ellenállni.

2., Legyünk kreatívak!

Minden ország konyhájáról elmondható, hogy ízvilágát alapvetően a fűszerek, és nem az alapanyagok határozzák meg. A legtöbb ételt el lehet készíteni kímélő változatban is hasonló fűszerezéssel, és sokszor tényleg ugyanolyanra sikerül, mint az eredeti. Más kérdés, hogy nem feltétlen várhatjuk el a családtól, hogy ránk külön főzzenek, így ez az opció egy kis plusz munkát igényel, ám ha nem szeretnénk feladni diétánkat ez az egyetlen opció ami működhet. Az interneten rengeteg diétás karácsonyi recept található igen nagy változatossággal keress bátran!

3., Ne érdekeljen a diéta karácsony van!

Szerintem ez a legjobb döntés! Hogyha egész évben tartottuk magunkat akkor megérdemeljük! Az akaraterő is olyan mint egy izom: egy idő után bizony elfárad, és hogyha olyat teszünk, amit nem szeretnénk -jelen esetben visszautasítjuk a finom falatokat- egy idő után pszichésen is kimerít. Így hát szerintem a legjobb, ha a mértékletesség elvét betartva engedünk a karácsonyi kosztnak, és az év utolsó hetében kicsit elnézőbbek vagyunk magunkkal szemben. Úgyis jön a január, az újév, az új fogadalmak. Innen újult erővel kezdhetjük a diétát.

És hogy miért jó magyarnak születni ilyen helyzetben? Mert még legalább hat hónap van a strandszezonig! :)

 

Ha szeretnél diétás termékeket ajándékozni karácsonyra bátran vedd fel velünk a kapcsolatot a Facebookon vagy E-mail-ben az info@fithungary.hu E-mail címen!