Hogyan tartsuk be az újévi fogadalmat?!

Sokan időzítenek életmódváltást az újévre, vagy csak szeretnék kijavítani pár hibájukat, új irányba terelni az életüket. Ilyenkor mindenkivel megesik, hogy egy dátum leírásakor a tavalyi évet írják fel. Ha egy ilyen apró változást hetekbe telik megszokni érdemes elgondolkodni azon, mekkora erőt igényel mondjuk a dohányzás abbahagyása, átszokás egy egészségesebb étrendre, vagy a sportolás elkezdése.

Attól, hogy lapozunk egyet a naptárban nem sokminden történik az életünkben. Ha pár napig még érezzük is magunkban az erőt egy kis idő után ez a motiváció elszáll, illetve sok esetben neki sem látunk a fogadalmunk tényleges megvalósításához.

Az újév egy remek alkalom a változásra: egy picit mindenki úgy érezheti, most frissen, tiszta lappal indul az életben, és a kutatások is azt igazolják, hogy az ilyenkor tett fogadalmak hosszabb életűek, mint mondjuk a vasárnapról hétfőre megtett fogadalmak, amiket ugye hetente megígérünk magunknak :). Mit lehet tenni, hogy megmaradjon a motiváció?

1., Legyünk tisztában a céllal!

Legyünk tisztában a kitűzött céllal olyan értelemben, hogy tudjuk az mibe kerül. És most nem anyagiakra gondolok, hanem arra, hogyha mondjuk le szeretnénk fogyni, és ezt futással szeretnénk elérni, akkor el kell határozni, hogy a reggeli alvás időnkből fél órát feláldozunk, hogy még a munka előtt el tudjunk menni futni. Ez nyilván kicsit a komfortzónánkon kívül helyez minket, de a valódi fejlődés ott vár!

2., Vizsgáljuk meg hogyan lehetséges!

Tűzzünk ki valóban elérhető célokat! Ha le szeretnénk fogyni, vagy formába lendülni, akkor jó, hogyha egy kicsit körbeolvasunk a témában, így eloszlathatjuk azokat a földtől teljesen elszakadt képzelgéseket, miszerint a 20 kiló feleslegünktől akár egy hét alatt is megszabadulhatunk. :)

Keressünk tehát különböző módszereket, olvasgassunk, tájékozódjunk. Ez egyébként már magában plusz motiváció!

 

3., Szabjunk magunknak határidőt!

Tehát akkor tájékozódtunk a témában, és hogy a példánál maradjunk megtudtuk, hogy fél-egy kilótól simán megszabadulhatunk hetente úgy, hogy egészségesek maradunk! Szóval ha van mondjuk 5 kiló feleslegünk ezek szerint számoljunk. Az is rossz, hogyha intervallumban tűzzük ki a határidőt pl.: "Lefogyok 5 kilót legkevesebb öt, de maximum nyolc hét alatt!" 

A határidő is csak egy plusz ösztönző, így garantáltan nem fogunk halogatni!

4., Vezessünk naplót!

Nagyon jó módszer - egyébként nem csak az újévi fogadalmak esetében, hanem a mindennapokban is - ha a nap végén összeírjuk az aznapi sikereinket. Ez nem csak azért jó, mert láthatjuk a fejlődésünket, de ha jön egy esetleges gödör, egy mélypont akkor ezeket újraolvasva erőt meríthetünk.

pl.: "Ma lefutottam három kilómétert"

5., Keressünk társakat!

Nagyon jó, ha van egy társunk aki hasonló célokkal rendelkezik mint mi: így húzhatjuk egymást felfele: ha éppen nincs kedved nekikezdeni az aznapi edzésnek egy társ képes kihúzni a gödörből, és már csak miatta is elmész mozogni egy kicsit!

Egy elhatározás már fél siker, de jó, ha nem vagyunk túl lelkesek. Jobb, hogyha itt is betartjuk a fokozatosság elvét, és nem futunk már az első nap egy félmaratont.

Mindenkinek sikerekben gazdag újévet kíván a Fit Hungary csapata! :)